Ants

Ants opnieuw zelfstandig na sterke groeifase binnen Meja-portfolio

Meja begeleidde het digitale marketingbureau door een periode van uitzonderlijke groei en strategische overnames. Drie jaar na de intrede in de Craftzing-groep verlaat Ants de portefeuille van investeringsmaatschappij Meja. Het management neemt het digitale marketingbureau opnieuw in eigen handen, na een groeitraject waarin het bedrijf zijn positie in de Belgische markt aanzienlijk heeft versterkt.

Sinds de instap van Meja in 2022 kende Ants een opmerkelijke evolutie. Het team verdubbelde tot 37 marketeers en de omzet steeg in 2024 tot ruim 4 miljoen euro. Dat is goed voor een gemiddelde jaarlijkse groei van meer dan 75 procent over de voorbije drie jaar. In dezelfde periode werden ook Cosmos Collective (2023) en WiSEO (2024) succesvol geïntegreerd, waardoor Ants uitgroeide tot een van de meest veelzijdige performance marketingbureaus van het land.

Het groeitraject van Ants toont hoe complementaire krachten binnen een ecosysteem elkaar kunnen versterken,” zegt Maxim Dierckx, managing partner bij Meja. “Samen met Craftzing hebben we de voorbije jaren gebouwd aan een professioneel en ambitieus marketinghuis. Het is mooi om te zien hoe het team vandaag klaarstaat om zelfstandig verder te groeien.”

Ook Jacob Verroken, CEO van Ants, blikt positief terug: “De samenwerking met Craftzing en Meja heeft ons de voorbije drie jaar sterker en professioneler gemaakt. Het is trouwens geen afscheid. We blijven elkaars preferred partners voor digitale projecten.”

Craftzing-CEO Roeland Tegenbos benadrukt dezelfde verbondenheid: “De samenwerking heeft mooie resultaten opgeleverd en niemand windeieren gelegd. Ondernemen is samenwerken en dat draait in de eerste plaats om vertrouwen.

Met de toetreding van Pieter Spiesschaert (ex-Trustteam) als aandeelhouder en financieel en operationeel directeur (CFO/COO) breekt voor Ants een nieuw hoofdstuk aan. Meja wenst het team alle succes toe in dit volgende stadium van hun groeiverhaal.